Artykuł otagowano: "starożytność"

Emiliana – święta z rodziny świętych

29 czerwca 2014 09:21
Emiliana – święta z rodziny świętych

Paweł Pomianek ● Życie św. Emiliany jest jednym z wielu w historii Kościoła przykładów pokazujących, że wzrastanie w otoczeniu świętych jest jedną z najpiękniejszych i najpewniejszych dróg do osobistej świętości. Obok Emiliany świętość osiągnęły jej dwie siostry, Tarsylla oraz Sylwia, jej szwagier Gordian, a także siostrzeniec Grzegorz Wielki, jeden z [...]

Poleć innym!

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Czytaj dalej ›

Wspomnienie św. Ignacego Antiocheńskiego

12 października 2013 16:52
Wspomnienie św. Ignacego Antiocheńskiego

17 października obchodzimy wspomnienie św. Ignacego Antiocheńskiego, biskupa i męczennika. Św. Ignacy był z pochodzenia Grekiem, urodził się ok. roku 30. Nie wiemy prawie nic o jego dzieciństwie i młodości. Jedynie legenda głosi, że był tym szczęśliwym dzieckiem, które Chrystus postawił przed uczniami i rzekł: „Zaprawdę powiadam wam: Jeśli się nie [...]

Poleć innym!

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Czytaj dalej ›

Wspomnienie Świętych Tymoteusza i Tytusa

19 stycznia 2013 20:56
Wspomnienie Świętych Tymoteusza i Tytusa

26 stycznia obchodzimy wspomnienie św.św. Tymoteusza i Tytusa, biskupów. Dzieło św. Pawła wydaje się ogromne. Z pewnością nie byłoby tak imponujące, gdyby nie osoby, które miał do pomocy. Tymoteusz i Tytus to dwaj najbliżsi współpracownicy św. Pawła, nie licząc Ewangelisty Łukasza. To do nich adresuje on swoje trzy listy. Są [...]

Poleć innym!

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Czytaj dalej ›

Sprawdzona metoda nauczania

31 stycznia 2012 12:51
Sprawdzona metoda nauczania

Dariusz Zalewski ▼ W starożytnej Grecji (a później w Rzymie) wypracowano metodę nauczania, która kładła nacisk na ogólne wykształcenie literackie. Stosowano ją na poziomie szkoły średniej, tzn. po etapie podstawowym, gdy już dziecko nauczyło się czytać i pisać. Metoda opierała się głównie na szczegółowej analizie utworu literackiego. Chodziło zazwyczaj o [...]

Poleć innym!

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Czytaj dalej ›