Pius X: Konieczność rozdziału państwa od Kościoła jest absolutnie fałszywą tezą

17 października 2015 18:35Komentowanie nie jest możliweViews: 69

Zbliżają się wybory parlamentarne, warto przypomnieć absolutnie podstawowe nauczanie Kościoła odnośnie do relacji państwo–Kościół, które jest zobowiązany respektować każdy katolik. Nauczanie papieży Piusa X, Leona XIII i Piusa XII nie straciło nic ze swej aktualności. Warto przyłożyć te zasady do programów politycznych poszczególnych partii.

„Koniecz­ność roz­działu pań­stwa od Kościoła jest abso­lut­nie fał­szywą tezą, bar­dzo szko­dli­wym błędem“ (Pius X, Vehe­men­ter nos).

„Kró­lew­ska funk­cja musi zabez­pie­czać dobre życie ludu zgod­nie z tym, co jest mu nie­zbędne do osiągnię­cia nie­biań­skiego szczę­ścia“ (Tomasz z Akwinu, De regi­mine prin­ci­pum).

„Spo­łe­czeń­stwa ludz­kie nie mogą, nie sta­jąc się zbrod­ni­czymi, pro­wa­dzić się tak jakby Bóg nie ist­niał, lub odma­wiać zaj­mo­wa­nia się reli­gią, tak jakby to była dla nich obca sprawa lub coś, co nie może w żaden spo­sób im słu­żyć…“ (Leon XIII, Immor­tale Dei).

„(…) przez wpływ prawa sta­no­wio­nego wszy­scy łatwiej mogą speł­niać zapisy prawa wiecz­nego (Leon XIII, Liber­tas pra­estan­tis­si­mum).

„Od tego, czy ustrój jakie­goś pań­stwa jest zgodny z pra­wem Bożym, zależy zdro­wie dusz jego oby­wa­teli“ (Pius XII).

cyt. za: http://delurski.pl/5820/christus-vincit-regnat-imperat-2/.
Gorąco polecamy całość opracowania ks. Tomasza Delurskiego pt. Christus vincit, regnat, imperat, w którym porusza kwestię tego, kiedy w świetle nauczania Kościoła ustrój demokratyczny może być w ogóle do zaakceptowania.

Poleć innym!

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Dyskusja

Tagi:
Email
Print
WP Socializer Aakash Web